Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
Using an Electronic Program Based on
Gamification to Develop Primary School
Pupils’ Vocabulary and Motivation
A Thesis
المؤلف
سيد، فاطمة ريان عبد الماجد.
هيئة الاعداد
باحث / فاطمة ريان عبد الماجد
مشرف / هناء السيد امام
مشرف / محمد حسن صفوت
مناقش / محمد على عثمان
الموضوع
طلاب. QRMAK
تاريخ النشر
2023
عدد الصفحات
247
اللغة
الإنجليزية
الدرجة
ماجستير
التخصص
المناهج وطرق تدريس اللغة الإنجليزية
الناشر
تاريخ الإجازة
30/3/2023
مكان الإجازة
جامعة الوادى الجديد - كلية التربية - مناهج وطرق تدريس
الفهرس
Only 14 pages are availabe for public view

from 274

from 274

Abstract

The present study aimed at investigating the effectiveness of using an
electronic program –based on gamification to develop primary school
pupils’ vocabulary learning and motivation. The researcher followed the
quasi-experimental design. The study sample consisted of 50 pupils
distributed into two groups: A control group and a treatment group. The
design sample were randomly chosen from Balat primary school. An
electronic program –based on gamification was used in teaching the
treatment group while the traditional method was used with the control one
in the second term of the school year (2021-2022). A vocabulary