Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
استخدام استراتيجية التعلم الصفي المقلوب المعزز برحلات معرفية لتنمية التحصيل والاستقصاء الفيزيائي لدي طلاب المرحلة الثانوية /
المؤلف
عبدالرحمن، محمد صالح رشاد على.
هيئة الاعداد
باحث / محمد صالح رشاد على عبدالرحمن
مشرف / زبيــدة محمــد قرنـى
مشرف / ريهام محمد أحمد الغول
مناقش / عبدالسلام مصطفى عبدالسلام مصطفى
مناقش / نهلة عبدالمعطي الصادق جادالحق
الموضوع
الاختبارات والقياسات التعليمية. التحصيل العلمي. الفيزياء - دراسة وتعليم (ثانوي). الفيزياء - دراسة وتعليم.
تاريخ النشر
2023.
عدد الصفحات
مصدر إلكترونى (344 صفحة) :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
الفيزياء الذرية والجزيئية ، وعلم البصريات
تاريخ الإجازة
1/1/2023
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم المناهج وطرق التدريس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 344

from 344

المستخلص

The current research aims to reveal the effect of using the Flipped Classroom Learning Strategy enhanced with Cognitive journeys to develop achievement and physical investigation for secondary stage students, the research sample consisted of 100 students at the second year of secondary school in dakahlia governorate, they were divided into 2 groups. The first was the experimental group, which consisted of 40 students at Gehan Al-Sadat secondary school for girls in Mansoura and they studied the waves unit by using the Flipped Classroom Learning Strategy enhanced with Cognitive journeys, and the other is the control group which consisted of 40 students at Ahmed Rashed Ghonim secondary school for girls in Mansoura and they studied the waves unit by the traditional teaching method. The results showed that the effectiveness of Using the Flipped Classroom Learning Strategy enhanced with Cognitive journeys in developing achievement and physical investigation of secondary stage students.