Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
تأثير برنامج تعليمي بعض أنواع الذكاءات المتعددة علي التحصيل المعرفي والاداء المهاري لسباحة الزحف علي البطن للمبتدئين من(6-9)/
المؤلف
عبدالشافي، صفاء عبدالحفيظ محمود.
هيئة الاعداد
باحث / صفاء عبدالحفيظ محمود عبدالشافي
مشرف / صالح محمد صالح
مشرف / احمد عبده حسن
مشرف / عبدالله عبداللطيف محمد
مناقش / سحر عبدالعزيز علي حجازي
مناقش / محمد عبدالعظيم محمد
مشرف / صالح محمد صالح
الموضوع
سباحة الزحف علي البطن.
تاريخ النشر
2019.
عدد الصفحات
198 ص.:
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
مناهج وطرق تدريس
الناشر
تاريخ الإجازة
31/12/2019
مكان الإجازة
جامعة الوادى الجديد - كلية الآداب - المناهج وطرق التدريس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 222

from 222

المستخلص

Search Goal:
The research aims to build an educational program using some types
of multiple intelligences to identify:
- The effect of the proposed educational program on the cognitive
achievement of crawling on the abdomen for beginners (6-9) years.
- Effect of the proposed educational program on the level of skill to
crawl crawl on the abdomen for beginners (6-9) years.
- Research hypotheses:
- There are statistically significant differences between the mean
scores of the tribal and remote measurements of the experimental
group and the control in the cognitive achievement of the crawling
of the abdomen for beginners (6 to 9 years) in favor of the
experimental measurement of the experimental group.
- There are statistically significant differences between the mean and
remote measurements of the experimental and control group in the
level of skill of crawling on the abdomen for beginners (6 to 9
years) in favor of the experimental measurement of the
experimental group.
- There are statistically significant differences between the mean
scores of the tribal and remote measurements of the experimental
group in multiple intelligences for beginners (6 to 9 years) in favor
of the post-measurement of the sample in question.
- There are statistically significant differences between the
measurements of the experimental group and the control level in