Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
فاعلية استراتيجية بناء المعنى في تنمية مهارات توليد المعلومات والتساؤل الذاتي لدى تلاميذ المرحلة الاعدادية في مادة الدراسات الاجتماعية /
المؤلف
ابوشعيشع، شيماء محمد.
هيئة الاعداد
باحث / شيماء محمد ابوشعيشع
مشرف / أماني علي السيد رجب
مشرف / محمد السيد عبدالرازق مصطفي
مناقش / فايزة أحمد الحسينى مجاهد
مناقش / تهانى عطية محمود أحمد البنا
الموضوع
طرق التدريس. الدراسات الاجتماعية - دراسة وتعليم. التفكير - دراسة وتعليم. العلوم الاجتماعية - دراسة وتعليم. الاختبارات والقياسات التعليمية.
تاريخ النشر
2022.
عدد الصفحات
مصدر الكتروني (425 صفحة) :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
المناهج وطرق تدريس الدراسات الإجتماعية
تاريخ الإجازة
1/1/2022
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم مناهج وطرق التدريس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 425

from 425

المستخلص

Research tools and materials: 1- A list of some generating information skills to be developed for the first year preparatory students. 2- A list of some self-questioning skills to be developed for the first year preparatory students. 3- The student’s book for two units: (climate and natural vegetation and aspects of the ancient Egyptian civilization) according to the meaning building strategy (K-W-L-H). 4- The teacher’s guide for two units :(climate and natural vegetation and the aspects of the ancient Egyptian civilization) according to the meaning building strategy. 5- A workbook that contains a set of activities that develops the generating information skills and self-questioning. 6- A test for generating information skills. 7- A test for self-questioning. 8- A note card for self-questioning skills. The findings of the research indicate to the effectiveness of the meaning building strategy to develop the skills of generating information and self-question for the first year preparatory students in the subject of social studies. In light of these findings, the researcher presented a set of recommendations and suggestions.