Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
برنامج قائم على استراتيجية حل المشكلات لتنمية بعض مهارات التفكير الناقد لدى طفل الروضة بالأردن فى ضوء الاتجاهات الحديثة /
المؤلف
الزيود، يزن محمود معلا.
هيئة الاعداد
باحث / يزن محمود معلا الزيود
مشرف / سمية عبدالحميد احمد
مشرف / سحر توفيق نسيم
مشرف / فادية ديمتري يوسف
مناقش / امل محمد القداح
مناقش / ناصر فؤاد غبيش
الموضوع
التفكير النقدي - دراسة وتعليم - الأردن. طرق التدريس. التفكير - دراسة وتعليم. الطلبة الموهوبون - تعليم - الأردن. الإبداع عند الأطفال.
تاريخ النشر
2021.
عدد الصفحات
مصدر الكتروني (177 صفحة) :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
العلوم الاجتماعية
تاريخ الإجازة
1/1/2021
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم مناهج وطرق تعليم الطفل
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 177

from 177

المستخلص

The aim of the current research is to identify the effectiveness of a program based on a problem-solving strategy to develop some critical thinking skills for a kindergarten child in Jordan in light of the recent trends. The research tools consisted of critical thinking scale, and the research sample consisted of (30) children divided into two groups - the first one was an experimental which consisted of (15) children, and the second was a control group, which consisted of (15) children. The results of the research concluded that: 1. There was a statistically significant difference at the level of ≤ (0.05) between the mean scores of the experimental group and the control group in the post application of the critical thinking scale for the experimental group. 2.There was a statistically significant difference at the level of ≤ (0.05) between the mean scores of the experimental group in the two applications, the pre and the post, in the critical thinking scale for the post application.