Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
أثر بيئة تعليمية مقترحة قائمة على النظرية التواصلية باستخدام الحوسبة السحابية في تدريس الفيزياء على تنمية الفهم العميق للمفاهيم، و التفكير المنطقي والمسئولية العلمية لدى طلاب الصف الثاني الثانوي الأزهري /
المؤلف
هلال، محمد عبده محمد.
هيئة الاعداد
باحث / محمد عبده محمد هلال
مشرف / فايزة مصطفى محمد
مشرف / حنان مصطفى أحمد
مناقش / السيد شحاتة محمد المراغي
مناقش / كوثر عبدالرحيم شهاب الشريف
الموضوع
التعليم - طرق التدريس 101446
تاريخ النشر
2023.
عدد الصفحات
277 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
المناهج وطرق تدريس العلوم
الناشر
تاريخ الإجازة
12/6/2023
مكان الإجازة
جامعة سوهاج - كلية التربية - المناهج وطرق تدريس العلوم.
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 299

from 299

المستخلص

The objective of the current research is to reveal The effect of a proposed educational environment based on the communicative theory using the cloud computing in teaching physics to develop the deep understanding of concepts, logical thinking ,and scientific responsibility of the second grade of Al Azhar secondary Students. In order to achieve this, the two research groups were chosen, one experimental and one controlling. The experimental curriculum was used and The experimental and control groups, and the pre- post test measurement of the research variables. The sample consisted of (45) students of second grade secondary Azhari, and The Research materials were in The aproposed Educational Environment based on The Communicative theory using The Cloud computing, student guide, teacher guide, and measurement tool in The Deep understanding of concepts test, logical thinking test, Scientific Responsibility scale .The results showed that there was a statistically significant difference at (0.05) Between the median scores of the experimental group who and grades of students in the controlling group who In the post-application of the Research tools for the benefit of the experimental group, and recommended the need to take advantage of the virtual learning environments based cloud computing applications, and mainstream use and employ them in other subjects such as mathematics, science, and Arabic language,.