Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
أثر المنصات التعليمية التفاعلية على تنمية بعض مهارات أخصائي الإعلام التربوي بالمرحلة الإعدادية /
هيئة الاعداد
باحث / شريهان عامر جودة عامر
مشرف / العزب محمد العزب زهران
مناقش / حمدي إسماعيل شعبان
مناقش / العزب محمد العزب زهران
الموضوع
المدرسون تدريب. الصحافة المدرسية. النشاط المدرسي. الإعلام.
تاريخ النشر
2021.
عدد الصفحات
180 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
تكنولوجيا التعليم
تاريخ الإجازة
1/1/2021
مكان الإجازة
جامعة بنها - كلية التربية عام - المناهج وطرق التدريس وتكنولوجيا التعليم
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 196

from 196

المستخلص

هدف البحث الحالي إلى قياس أثر المنصات التعليمية التفاعلية (Google classroom, Edmodo) على تنمية بعض مهارات أخصائي الإعلام التربوي. وتم إعداد اختبار لقياس الجانب المعرفي، وبطاقة تقييم المنتج لقياس ناتج الأداء للمهارات الأساسية للتحرير والإخراج الصحفي لدى أخصائي الإعلام التربوي بالمرحلة الإعدادية. واستخدمت الباحثة المنهج التجريبي على مجموعة قوامها (40) أخصائي بالمرحلة الإعدادية بإدارة بنها التعليمية، وتم تقسيمهم إلى مجموعتين مجموعة تجريبية أولى تدرس من خلال منصة Google classroom، ومجموعة تجريبية ثانية تدرس من خلال Edmodo. وأسفرت نتائج البحث عن وجود فرق ذو دلالة إحصائية عند مستوى (α ≤ 0.05) بين متوسطي رتب درجات أفراد المجموعة الأولى والتي درست باستخدام منصة Google Classroom في التطبيقين القبلي والبعدي للاختبار المعرفي لصالح درجات التطبيق البعدي. ووجود فرق ذو دلالة إحصائية عند مستوى (α ≤ 0.05) بين متوسطي رتب درجات أفراد المجموعة الثانية والتي درست باستخدام منصة Edmodo في التطبيقين القبلي والبعدي للاختبار المعرفي لصالح درجات التطبيق البعدي. ووجود فرق ذو دلالة إحصائية عند مستوى (α ≤ 0.05) بين متوسطي رتب درجات أفراد المجموعة الأولى والتي درست باستخدام منصة Google Classroom في التطبيقين القبلي والبعدي لبطاقة تقييم المنتج لصالح درجات التطبيق البعدي. ووجود فرق ذو دلالة إحصائية عند مستوى (α ≤ 0.05) بين متوسطي رتب درجات أفراد المجموعة الثانية والتي درست باستخدام منصة Edmodo في التطبيقين القبلي والبعدي لبطاقة تقييم المنتج لصالح درجات التطبيق البعدي.
اطروحة (ماجستير)- جامعة بنها.كلية التربية.قسم المناهج وطرق التدريس وتكنولوجيا التعليم.
The current research sought to measure the impact of interactive educational platforms (Google classroom, Edmodo) on developing some educational media specialist’s skills. An achievement test was prepared to measure the cognitive aspect, and a product evaluation card was prepared to measure the performance outcome of the basic skills of editorial and journalistic production at the educational media specialist in the preparatory stage. The researcher used the quasi-experimental method on a sample of (40) middle school specialists in the Benha Educational Administration, and they were divided into two groups: a first experimental group taught through the Google classroom platform, and a second experimental group taught through Edmodo. The results of the search resulted in a statistically significant difference at (α ≤ 0.05) between the mean scores of the first group members, which were studied using the Google Classroom platform in the pre and post application of the cognitive test, in favor of the post application scores. And the presence of a statistically significant difference at (α ≤ 0.05) between the mean scores of the second group members, which were studied using the Edmodo platform in the pre and post application of the cognitive test, in favor of the post application scores. And the presence of a statistically significant difference at (α ≤ 0.05) between the mean scores of the first group members, which were studied using the Google Classroom platform in the pre and post applications of the product evaluation card, in favor of the post application scores. And there was a statistically significant difference at the level (α ≤ 0.05) between the mean scores of the second group members, which were studied using the Edmodo platform in the pre and post applications of the product evaluation card, in favor of the post application scores.
Interactive Educational platforms - Edmodo - Google classroom - Educational media specialist skills.