Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
أثر استخدام تكنولوجيا المعلومات فى تنشيط المبيعات :
المؤلف
يونس، محمود صبرى محمود.
هيئة الاعداد
باحث / محمود صبرى محمود يونس
مشرف / حميدة محمد النجار
مناقش / ناجى محمد فوزى خشبة
مناقش / محمد عبدالله الهنداوى
الموضوع
إدارة المبيعات. إدارة الأعمال.
تاريخ النشر
2020.
عدد الصفحات
125 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
الأعمال والإدارة والمحاسبة (المتنوعة)
تاريخ الإجازة
30/11/2020
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التجارة - قسم إدارة الأعمال
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 132

from 132

المستخلص

This study aimed to identify the effect of using information technology to stimulate sales. The researcher relied on determining the vocabulary of the study on a sample of Telecom Egypt’s customers in Mansoura, and they were distributed to a number of customers in a systematic manner. The researcher used a survey list prepared for the purpose of collecting data on the two study variables, which are information technology (independent variable) and sales activation (dependent variable). Field study data. The researcher reached several results, the most important of which is the existence of a significant correlation between information technology and sales activation, as well as the presence of a significant effect of the information technology dimensions on the dimensions of sales activation. The practical importance of this study stems from its assistance to those in charge of the Egyptian Company for Communications in Mansoura in using information technology, and its great impact on stimulating sales and thus increasing the revenues of the Egyptian Company for Communications. This study will lead to assisting decision-makers to increase the volume of sales in order to benefit the Telecom Egypt company and achieve a competitive advantage among the competing companies.