Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
أثر اضطرابات النطق والكلام على المشاركة الاجتماعية لأطفال التوحد :
المؤلف
الشربيني، أماني أحمد عبدالرحمن.
هيئة الاعداد
باحث / أماني أحمد عبدالرحمن الشربيني
مشرف / دينا محمد السعيد أبوالعلا
مشرف / محمد حسين سعدالدين الحسينى
مناقش / مجدي صابر سويدان
مناقش / نجلاء عاطف خليل
الموضوع
التوحد (علم الاجتماع) النطق - عيوب. اضطربات الكلام. الكلام - اضطراب. الكلام - الجوانب الفسيولوجية.
تاريخ النشر
2019.
عدد الصفحات
272 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
العلوم الاجتماعية (متفرقات)
تاريخ الإجازة
17/9/2019
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية الآداب - قسم علم الاجتماع.
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 272

from 272

المستخلص

Attention to speech and speech disorders began to be evident at the beginning of the 1960s at the International Conference on Special Education, which recommended that children with speech and speech disorders should be taken care of and implement programs that depended on the child’s activity and adaptation according to their needs. The ability to use language is a skill that the right mind can learn unlike a child And speech problems, resulting in psychological and social effects. The person uses speech or oral speech, which is the main means of interaction and communication with others. Speech is characteristic of God, the prophet of mankind, without any other creature on this simple. Speech requires a series of processes that depend on many members of the individual’s social speech, Of the psychological and social disabilities that affect the production of speech, and its arrival in a peaceful way to the listener to the process of communication by speech.