Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
نموذج مقترح للعلاقة بين عوامل خلق القيمة للاعلان عبر اليوتيوب والسلوك الشرائي للعملاء :
المؤلف
عبدالرحمن، أميره ابراهيم عبدالغني.
هيئة الاعداد
باحث / اميره ابراهيم عبدالغني عبدالرحمن
مشرف / طلعت اسعد عبدالحميد البنا
مشرف / احمد محمد السيد احمد السطوحي
مناقش / عبدالقادر محمد عبدالقادر
الموضوع
سلوك المستهلك. الشبكات الاجتماعية. الإعلان - جوانب سلوكية وأخلاقية. الإعلان - جوانب نفسية. الشراء - جوانب نفسية.
تاريخ النشر
2020.
عدد الصفحات
252 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
المحاسبة
تاريخ الإجازة
1/1/2020
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التجارة - اداره الاعمال
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 252

from 252

المستخلص

This research aimed to investigate the direct and indirect effects of creating value factors for youtube advertising on value creation outcomes which includes brand awareness, patronage intention with brand and customers purchase behavior via advertising value. Data were collected from customers of social networking sites using online survey path analysis technique is employed to test the research hypotheses using Warp PLS6. The research results showed that there are positive significant effects of the factors of creating value for youtube advertising on advertising value, brand awareness, patronage intention with brand and customers purchase behavior. Also, there is a negative significant effect of irritation on outcomes. Moreover, the findings showed that advertising value mediated the relationship between the factors of creating value and value creation outcomes.