Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
تطوير مناهج العلوم بالمرحلة الإعدادية فى ضوء متطلبات المشروع الدولى بيزا (PISA) /
المؤلف
خلف، أحمد مصطفى عوض مصطفى.
هيئة الاعداد
باحث / حمد مصطفى عوض مصطفى خلف
مشرف / عبدالسلام مصطفى عبدالسلام
مشرف / زبيدة محمد قرنى محمد عبدالله
مناقش / عفت مصطفى الطناوى
الموضوع
العلوم - طرق التدريس. العلوم - دراسة وتعليم (إعدادي) الاختبارات والقياسات التعليمية.
تاريخ النشر
2017.
عدد الصفحات
680 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
Multidisciplinary تعددية التخصصات
تاريخ الإجازة
1/1/2017
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم المناهج وطرق التدريس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 551

from 551

المستخلص

The Research Problem Could be Specified in The Following Main Question:What is The Effectiveness of developing Science Curricula for Prep. Stage in The Light of The Requirements of The project Programme for International Student Assessment (PISA)?The research findings resulted in:There are statistically significant differences at the level of 0.01 between the experimental group students; grade studied the curriculum in accordance with the requirements of the PISA project in the former and next scale of science trends scale.There are statistically significant differences at the level of 0.01 between the experimental group students; grade studied the curriculum in accordance with the requirements of the PISA project in the former and next scale of science literacy test.There are statistically significant differences at the level of 0.01 between the experimental group students, grade studied the curriculum in accordance with the requirements of the PISA project in the former and next scale of problem solving skills test.