Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
تأثیر استخدام المرأة المصریة للمواقع الإعلانیة على شبكة الإنترنت على سلوكها الشرائي /
المؤلف
محمود، كامیلیا عبدالسلام محمد.
هيئة الاعداد
باحث / كاميليا عبدالسلام محمد محمود
مشرف / فؤادة البكري
مشرف / مروي السعيد
مناقش / سلوي محمد العوادلي
مناقش / سامي السعيد أحمد النجار
الموضوع
الإعلان بالإنترنت. الشراء - جوانب سلوكية وأخلاقية. الإعلان - جوانب نفسية. المستهلكون - سلوك حياة.
تاريخ النشر
2017.
عدد الصفحات
446 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
العلوم الاجتماعية (متفرقات)
تاريخ الإجازة
01/03/2017
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية الآداب - قسم الاعلام
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 463

from 463

المستخلص

This study is about uses of Egyptian woman for internet advertising and its effects on her behavior “A field study”. It’s applied on the work and non – worker woman who live in Ismailia governorate and their age is between 20-60 years old. The sample is 400 woman to know the effects of internet advertising on their buying behavior. The study contains three main approaches : -The first:- is on the methodology method of the study which included the research problem , previous studies, aims, importance, kind, society and sample of the study. Beside the tools of collecting data and main definitions of the study. -The second:- contains three chapters second chapter is about uses and gratifications theory which is used in the study. Third chapter is about the benefits of using the internet as an advertising medium. Fourth chapter is about buying behavior and models which analyses nature. -The third:-contains the methodology steps of the field study, its results and recommendations. The study ends by a list of sources and references.