Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
الكلمة المنطوقة الإلكترونية وتأثيرها على اختيار شركات الأدوية :
المؤلف
سنان, عماد الشبراوى محمد خليل.
هيئة الاعداد
باحث / عماد الشبراوى محمد خليل سنان
مشرف / عبدالعزيز على حسن
مناقش / محمد عبدالله الهنداوى
مناقش / ناجى محمد خشبة
الموضوع
شركات الأدوية - مصر. الأدوية - صناعة.
تاريخ النشر
2016.
عدد الصفحات
149 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
الأعمال والإدارة والمحاسبة (المتنوعة)
تاريخ الإجازة
01/01/2016
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التجارة - إدارة الأعمال
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 149

from 149

المستخلص

This study aims to determine the impact of e-WOM dimensions to choose the doctor a recent graduate of the pharmaceutical company and applied on the recently graduated physicians in Dakahlia Government of Egypt. In order to collect primary data, a questionnaire was designed and randomly data have been collected from some recently graduated physicians in Dakahlia Government Hospitals. Sample size is 357, and The SPPS was used to analyze the primary data. Results of the study show that There is a significant relation between the dimensions of E-WOM to recent graduate doctors and choice of the pharmaceutical company and there is significant effect of the dimensions of e-WOM to recent graduate doctors choice of the pharmaceutical company. Also results show that There are no significant differences in the variables of the study according to some demographic variables (gender, cultural landmarks, marital status)