Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
أثـر مؤلفات فلوريستانـو روسوماندي التعليمية فى تنمية تقنيات العزف وتحسين الاتجاه نحو آلة البيانـو /
المؤلف
علي, مروي علي محمد.
هيئة الاعداد
باحث / مروي علي محمد علي
مشرف / ليلى محمد زيدان
مشرف / أحمد البهى السيد
مشرف / أميرة بكر عبده العشرى
الموضوع
دراسات خاصه بتقنيات العزف. دراسات خاصه بطرق التدريس. فلوريستانو روسوماندى. طرق التدريس. نتائج البحث وتفسيرها. الدراسه الميدانيه. الاتجاهات. آلة البيانو. العزف - تقنيات. المؤلفات التعليمية. المؤلفات التقنية. التدريس. العزف.
تاريخ النشر
2015.
عدد الصفحات
358 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
موسيقى
تاريخ الإجازة
01/01/2015
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية النوعية - التربية الموسيقية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 358

from 358

المستخلص

The study aims to develop playingtechniques and improving the Attitude towards the piano, which leads to access the good performance in playing the instrumentby the addition of Florestano Rossomandi’s educational compositions to the piano course for the second year students at the Faculty of Specific Education - Mansoura University. The research came in four chapters : Chapter One : research preface (research Introduction - the research problem - research objectives - the importance of research - research hypotheses - research limits -research measures - research terms) Chapter Two : the theoretical framework of the concepts associated with the research and came as follows : A.Florestano Rossomandi. B.Educational compositions. C.Techniques compositions. D.Teaching methods. E.Attitude. F.The relationship of each of ( teaching methods - techniques compositions - educational compositions ) with Attitude. Chapter three : The field study to achieve the research hypotheses through Florestano’s educational compositions and the proposed program, whichapplied on the research sample ( the control group - the experimental group ). Chapter four : research results and interpretation. the results of the research statistical transaction to verify the assumptions and make sure of the students of the experimental group superiority that studied with adding Rossomandi’s educational compositions over the control group which studied the traditional way, and thechapter concluded withthe presentation of recommendations and a list of Arabic and foreign references, research Summary and abstract in Arabic and English.